KIP mérföldkövek

 

2021. augusztus 31. – Elszámolás, projektzáró riport elkészítése

2021. május 31.- Projektzárás, kiadvány elkészítése

2020. szeptember 30.- Belső kommunikációs IT platform elkészítése

2020. augusztus 31.- Első projekt előrehaladási jelentés a TRF-nek

2020. április 17-19.- Második bentlakásos képzés

2020. február 21-23. – Első bentlakásos képzés Cegléden az 55 pedagógus részére

2020. február 20. – Rotary Magyarország KIP projekt indulása, sajtótájékoztató

2019. szeptember 1. – Rotary International Global Grant támogatás elnyerése

Projekt vezetője: RC Budapest-Margitsziget
A Rotary International Global Grant támogatása révén 75 343 USD keretből megvalósuló GG1990184 számú – “Implementation the Complex Instruction Program in 4 Hungarian Schools” projekt hivatalos indulása 4 általános iskolában.
Projekt támogatói: Rotary International Foundation, Rotary Magyarország District 1911, RC Baja, RC Budapest Center, RC Nyíregyháza, RC Szentendre, RC Budapest-Sasad, Rotary Germany District 1850, RC Ebersberg-Grafing, RC Berlin-Gendarmenmarkt, RC Sombor, RC Kecskemét, RC Schriesheim-Lobdengau, RC Fürstenfeld, Rotary Austria District 1910, RC Skye

2019. június 1. – Rotary KIP projektben résztvevő iskolák
2019-ben induló KIP program keretében 4 intézmény 55 pedagógusát képezzük és mentoráljuk. Az egyéves implementálási folyamatot követően, a fenntarthatóság érdekében, kérésre, plusz egyéves után követés anyagi fedezetét is megteremtettük.
Rotary Club Budapest Center támogatásával – csepeli Móra Ferenc Általános Iskola
Rotary Club Baja támogatásával – Sugovica Sportiskolai Általános Iskola Malom utcai telephely
Rotary Club Nyíregyháza támogatásával – nyírteleki Szent Anna Katolikus Általános Iskola
Rotary Club Szentendre támogatásával – szentendrei Cházár András Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola, Kollégium Bárczi Gusztáv Tagintézménye

2019. január 1. – Rotary Magyarország KIP pályázata
A magyar Rotary közösség szellemiségéből és irányultságából adódóan kiemelten foglalkozik a hátrányos helyzetű emberek, csoportok támogatásával. A KIP program bevezetése az iskolákban a lemaradó gyerekek integrációja, a társadalmi jólét megteremtésének és Magyarország felzárkózásának egyik fontos eszköze lehet. Ezért országos pályázatot hirdettünk általános iskolák részére a KIP módszertan alkalmazására.

2018

Immár tíz éve működik együtt egymással a Losonci Téri Általános Iskola és a Rotary Club. A szervezet vezetői – Gondár György kormányzó, Balló Dóra alkormányzó és Stein János, a Rotary Club Margitsziget vezetője – november 15-én néhány társuk kíséretében ellátogattak az intézménybe, ahol két, az általuk támogatott Komplex Instrukciós Program (KIP) módszereit alkalmazó órát is megtekintettek, majd egy kerekasztal-beszélgetés keretében egyeztettek az intézmény vezetőjével, Stenczinger Csillával az elért eredményekről és a jövőbeni közös tervekről.

A Losi és a Rotary Club Margitsziget szervezet együttműködése során az intézmény nemcsak küllemét, de a benne zajló pedagógiai munkát tekintve is megújult. Az iskola a jótékonysági klub segítségének köszönhette többek közt nyári táborainak támogatását, az udvari burkolat egy részének gumitéglára cserélését, a kisebbeknek kialakított homokozót, valamint az együttműködésen alapuló csoportmunka alkalmazását lehetővé tévő KIP módszer bevezetését és a tanárok ezirányú továbbképzését.

2016

Stanfordi minta a Józsefvárosban Komplex Instrukciós Program a Losiban

2016. szeptember 29. csütörtök

A Rotary Club Budapest – Margitsziget a Losonci Téri Általános Iskola oktató-nevelő munkáját támogatta az elmúlt években. A kaliforniai Stanford Egyetemen kifejlesztett „Komplex Instrukciós Program” egy módszertani tanár továbbképzést jelent, amelyet a Losi pedagógusai sajátíthattak el, majd alkalmazhatták a tanórákon. Szeptember 28-án erről számoltak be egy fórum keretében a kerület pedagógusainak.

Stenczinger Csilla, a Losonci Téri Általános Iskola igazgatója elmondta, hogy a stanfordi mintára kidolgozott Komplex Instrukciós Program (KIP) a diákokat ösztönzi a csoportmunkára, de fejleszti az egyéni kompetenciákat is, sőt, kimutatható, hogy nagyobb önbizalmat ad a diákoknak. A Rotary Club Budapest – Margitsziget a pedagógusok képzéseinek költségeit fedezte, illetve az új módszerhez szükséges tárgyi eszközöket is biztosítja – hangsúlyozta az igazgató.

2015

A „Befogadó Iskola” programmal kezdődő folyamat főbb állomásai, a Rotary Club Berlin Gendarmenmarkt és a Rotary Club Budapest-Margitsziget segítségével:

– 30 fő pedagógus akkreditált KIP képzése 60 órában;

– folyamatos hospitálások, mentorálás;

– klubtagok óralátogatása, konzultációk;

-tanulói teljesítmények nyomon követése, szociometriai mérések;

– KIP munkaközösség megalakulása, működése éves munkaterv és beszámoló mentén;

– Google Drive felület működtetése-KIP tudásmegosztás,

– tanulói és tanítási eszközök biztosításában segít a Rotary Club Margitsziget;

– táblajátékok, JÁTÉK-TÉR kialakítása;

– pályázati tevékenység;

– nyomtatók, fénymásolók, asztali számítógépek adományozása;

– iskolai kiadványok, PR tevékenység (televízió, országos hetilap, kerületi média, iskolai honlap, stb.)

– 4 db iPad, számítógépek, multi funkciós színes nyomtatóajándékozása;

 

Olyan nem prognosztizálható pozitív eredmények is születtek, amelyek megerősítik mindkét szervezetet a program működtetésében:

– pedagógusok együttműködésének és elkötelezettségének színvonala kitűnő;

– 6 mesterpedagógusi portfólió a KIP módszer széleskörű alkalmazásának lehetőségével;

– tudásmegosztás magyarországi iskolákkal;

– KIP használatára motiváló előadások;

– iskolai, évenként megjelenő verses kötet közös gondozása;

– szülők bevonása az oktató nevelő munkába.